19 Temmuz 2007 Perşembe

04/08-07-07-İzmir>Çeşme

Sabah erkenden kalkıp gece yaptğım çalışmaları göndermek üzere İzmir sokaklarında internet cafe arıyorum. Ama her binanın altında kuaför olan İzmirde, okul bölgesi olmasına karşın koca bir cadde boyunca sadece 2 internet cafeye rastlıyorum, onlar da kapalı.Saat 10da açılan alışveriş merkezindeki S-buxta buluyorum sonunda çareyi, saat 12 ye kadar işlerimi halledip Çeşmeye yola koyuluyoruz.
Çeşmeyi öğrencilik yıllarımda halamla eniştemin yanına staj yapmaya gittiğimde görmüştüm ilk kez. O zamanlar bu kadar favori bir yer değildi ama yine aynı güzellikteydi. Çok yeşil bir yer değil ama çok mavi:) Zaten taşıt giremeyen kaldırım taşı döşeli yolları oldum olası sevmişimdir. Akşamları ayrı bir keyiftir orada tembel tembel dolaşmak, tanıdıklarına rastlayıp sohbetler etmek, alışveriş etmesen de illaki vitrinlere bakmak. Sokaktan meydana vardığınızda bu sefer ayrı bir güzellik karşılar sizi, kordon boyunca yürürken hem müzik, hem deniz başka bir keyfi yaşatır size. Eskiden kuzenimle her akşam önce caddeyi turlar, sonra deniz kenarından yolun sonundaki bara yürür, orada birşeyler içer eve gelirdik, rutinimizdi bu, illaki eksiksiz yapılacak şeydi. O zaman bu kadar çok club açılmamıştı daha tabi, seçenek yoktu. Şimdi Alaçatı çok süper bir yer, Aya Yorgide, Ilıcada bir sürü gidilecek yer var.
Ama ben çok fazla akşamcı değilimdir tatillerde. Sabah erken kalkıp günün her dakikasından sonsuz faydalanmak, denizin tadını çıkarmak, akşamı da fazla uzatmadan dinlenmek daha bana göre.
Bu yüzden gidilecek yerler listesine ne bangır bangır bağıran müzikli beach-clubları koyabileceğim ne de gece gidilecek, sabahlanacak yerleri malesef, hele ki ekinden sonra imkansızlaştı zaten.
Ama Alaçatı gerçekten büyülü bir yer, bayıldım. Çok eskiden gitmiştim, tabi çok değişmiş tarzı o günden bu yana. Ama eski, şirin bir köy görüntüsü aynen devam. Akşamları mutlaka gidilmeli. Ortalarda bir yerde çay bahçesi var, çayları çok güzel. Bir de sakızlı kahve aldım oradan, bayılırım sakız kokusuna...
Çeşmeyi fazla uzatmıyorum, görülecek yerleri de gezilecek yerleri de eminim herkes benden iyi biliyordur. Zaten günlerim çalışmakla geçti orada. Ama denizi, kumu harika Çeşmenin. Zavallı Ekinim Bozcaadanın ayaz ma sında giremedi soğuktan denize ama Çeşmede tadını çıkardı. Her çocuk gibi denizden çıkmak istemedi kara bir böcek olana kadar:)

Hiç yorum yok: