18 Nisan 2007 Çarşamba

Yıllardır hayalimdi Roma'ya, Italya'ya gitmek.
Geçenlerde Barın ve Adinle konuşurken bunu, Barın dediki neden dört kardeş gitmiyorsunuz?
Hani o zamana kadar hiç düşünmediğiniz bir fikir birdenbire söylenince neden daha önce bunu ben düşünemedim dersiniz ya!
Evet neden olmasın dedik.
Hayal gibi başladı yani.
Çünkü herbirimizin çocukları var birer ikişer, üstelik küçükler, 2.5-6.5 yaş aralığında toplam 6 çocuk.
Daha da üstelik, annemin de gelmesini istiyoruz.
Yine de herşey bir hayalle başlar dedik ve çıktık yola...
Epey araştırdım turları, bir ara herhalde olmayacak artık demeye başlamıştık, zaman problemimiz var çünkü. Dördümüzün de uygun olduğu zamanı turla çakıştırmak lazım.
Sonra bir gün alelacele ayarlayıverdim bir Paskalya turu.
Roma ve Floransa...
Da Vinci ve Michalengelo hayranı olduğum için Floransayı görmeden olmaz.
Gerçekten de süper seçimmiş bu şehirler.
Sonunda herşey ayarlandı (anneme vize alamadık Jolly turun eksik belge göndermesi yüzünden- tadımız kaçtı) ve 6 nisan günü geldi çattı.
Ablam Istanbuldan, Adin ve ben Ankaradan, Yezdan Malatyadan geldik Atatürk Hava Limanına
Daha ilk günden başladı aksilik demek istemezdim ama tam 3 saat gecikmeyle kalktı uçağımız.
Üstelik tam önümüzde bir kokoşlar ordusu ukalalık yapıyorlar.
Bilmem kaçıncı kez katıldıkları tur hakkında söyleniyorlar da söyleniyorlar...
Yine de sakin olmaya çalıştık.
Zaten ilk kez yaptığım bir organizasyon olduğu için saçma bir tur programına okey demişim ve Italyada saatlerimiz yollarda geçecek.
Napoli havaalanına iniyoruz, ordan Floransaya geçiyoruz 7 saat, konaklamanın ardından Floransa şehir turu, sonra Roma. Ertesi gün isteyenler için Siena. Sonra pazartesi günü uçağa binmek için tekrar Roma!!! Gerçekten büyük saçmalık. ama turdakilerle konuşup Sienayı Floransadan gelirken yapmayı önericem diye düşünüyorum.
Gerçekten rehberimiz de bu saçmalığın farkında ve kendisi öneriyor bunu bize.
sonunda uçak kalkıyor ve işte başlıyoooor.