20 Nisan 2008 Pazar

Şirince



Kimine göre Kırkınca'dan geliyor adı, kimine göreyse(Halikarnas Balıkçısı) Kirkince'den,
Kirkince Cevat Şakire göre Tanrıça Kirke'den gelen , Grekçe Kirkince sonradan Türkçeye Çirkince olarak girdi. Cumhuriyet döneminin ilk valisi Kazım Dirik de Bu adı uygun bulmayarak Şirince yaptı.
Bence mükemmel yakışıyor bu ad buraya.
Harika bir yer. Bakmaya da doyamadım, fotoğraf çekmeye de, gezmeye de...
Eskiden şarap yetiştiricilerin olduğu 1800 haneli bir Rum köyüyken mübadele sonrası Kavaladan gelen Türklerin yerleştirildiği, ilk zamanlar şarap yetiştirilmeye ara verilen 3000 nüfuslu, daha sonra yeniden şarap üretimine devam edilen ama hane sayısı 700 e inen bir yerleşim yeri olmuş. Son senelerde sit alanı ilan edilerek korunmaya çalışılmış, nüfus tekrar artarak canlanmış turizm sayesinde.
Turizmi canlandıran en önemli etken tabiki Efes'in yakınlığı. Sonra nefis şaraplar. Meyve şaraplarıyla ünlü olsa da Şirince, ben tatlı şarap sevmediğimden meraklılara Galya ve Öküzgözü Boğazkere'yi öneririm.
Beyaz, hoş aromalı misket de fena değildi.
Diğer bir etken de Şirince'nin Rum evlerinin neredeyse mükemmel denecek ölçüde korunmuş olması. Etrafta böyle bir köy yok. Mimari yapısıyla değil ama sokakların haliyle bana Behramkaleyi anımsattı Şirince. Bir de şu saçmasapan satılan turistik eşyalar olmasa..
Yine de gerçekten çok etkilendim. Ne zamandır gelmeyi kafama koymuştum buraya, hem tv de izlediğim için, hem gidenlerden duyduğum için. Pazar günü için süper bir keyif oldu Şirince bize:)
Bu arada yediklerimizden bahsetmesek olmaz. Kurufasulyesi çok meşhurmuş buranın, ama ben pek sevmediğimden yemedim. Şevketibostanı yemek istedim ama enteresan bir şekilde etli yapmışlardı o yüzden onu da yiyemedim. Ama çökelekli biber kızartması dolması nefisti, öneririm:)
Ayrıca her 3 dükkandan biri şarap denenen ve satılan yer olduğundan herkes hafif çakırkeyif dolaşıyor ortalıkta:) Hatta işi abartıp kendinden geçenler de vardı arada:)
Kesinlikle buralara gelip de uğramamak olmaz diyorum, eğer keyifli bir gezi yapmak istiyorsanız...

Hiç yorum yok: